Automatiserad adressfunktion vid export minskar modeföretagens handläggningstid

När tillverkare exporterar varor till USA så kommer det att krävas en MID kod för att varorna ska kunna tas emot; det är en relativt ny rutin. Tidigare så har det gjorts via referenser till bilagor med uppgifter om samtliga inblandade leverantörer som då bifogats med handelsfakturan. Problemet med den lösningen är att mycket administration skapas både hos avsändaren och vid införsel till USA. MID teknologin innebär minskad handläggning och förenklad hantering vid tullen. Trots alla fördelar så behöver företagen fortfarande lägga tid på att administrera koden för att den ska bli rätt.

Fortsätt läsa

 

Lagerhantering som får din verksamhet att sticka ut

En genomtänkt infrastruktur som signalerar samma känsla såväl i den fysiska butiken som e-handelsplattformen och i lagerhanteringen hjälper kunden att koppla ihop upplevelsen med just det varumärket. Från att du hittar plagget du vill köpa, servicen du upplever, paketering och slutligen leverans. Vi vill gå in lite mer på varför man ska investera i ett avancerat lagersystem och fördelarna med att rikta sitt fokus dit.

Fortsätt läsa

NK Personal Shopping bad Gardeco om hjälp för unik prägel och helhetskänsla

NK Personal Shopping är ett exempel på en tjänst som utnyttjat att vårt ERP kan anpassas helt efter företagets identitet och återspegla exakt den känsla företaget är ute efter. I NKs fall bibehålls känslan av lyx och hög servicegrad.

Fortsätt läsa

Chimi Eyewear använder Gardeco Kassasystem i sin butik på NK

Chimi Eyewear växer snabbt och konceptet som testades på NK i form av Pop Up ledde till en egen butik i slutet på förra året.

Fortsätt läsa

Gardeco Lojalitetssystem bäddar för återkommande kunder

För att kunna premiera den mest trogna kundgruppen så behöver man insikter om vilka ens kunder är och hur deras köpbeteenden ser ut. Desto mer information om kunden desto lättare att tillgodose kundens unika behov.

Fortsätt läsa

Mini Rodini växte ur e-handels- och leveranssystem

Mini Rodini hade ett behov av att uppgradera från befintligt ERP till ett nytt då de växt ur lösningen och behövde en mer flexibel lösning som kunde följa med i takt med nya behov och en växande efterförfrågan. Helt enkelt ett skalbart system med flexibilitet och god support för att kunna utveckla och anpassa till den servicegrad de vill kunna erbjuda i samtliga kanaler.

Fortsätt läsa

Gardeco och Carismar utvecklar för KA YO 

KA YO är ett nystartat koncept för inspirerande och nytänkande sportmode. Gardeco och Carismar blev kontaktade för att skapa en trendig webbplats, installera kassasystem i butiken och sköta hanteringen av e-handelsorder. KA YO ville inför lansering uppdatera sina digitala kanaler för att få till edge och en återspegling av de trendiga sportkläder de säljer samtidigt som hanteringen av order sköts sömlöst med smart integration mellan systemen.

Fortsätt läsa

Installation av Gardeco Kassasystem i NN07 nya butik på NK

Ett kassasystem efterfrågades som kunde kopplas till deras befintliga affärssystem på ett smidigt och snabbt sätt och ha de nödvändiga funktioner som ett modeföretag behöver. 

Fortsätt läsa

Mini Rodini vinnare av årets logistiklösning

Med en logistikupplevelse i världsklass, som inte bara är effektiv utan också unik, tar barnklädesmärket Mini Rodini hela vägen till seger i kategorin Årets Logistiklösning. 

Fortsätt läsa

Gardeco Affärssystem årets Logistiklösning?

Habit Fashion Awards

Gardeco Affärssystem har kontinuerligt utvecklats för att tillgodose de behov och utmaningar som tillverkare och distributörer har i sitt dagliga arbete. Vi har tillsammans med en av våra större kunder tagit fram flera logistiklösningar som effektiviserar deras arbete.
 

Gardeco Affärssystem och AliPay/WeChat Pay

Vad är Alipay?
Alipay är en digital plånbok i mobilen som används av fler än 520 miljoner kinesiska konsumenter. Nu kan även svenska handelsplatser ta betalt och marknadsföra sig mot kinesiska konsumenter med hjälp av Alipay Alipay är världens största digitala betallösning och har i dagsläget över 520 miljoner aktiva användare.

Fortsätt läsa

Gardeco Affärssystem och Palette Software

Elektronisk fakturahantering i molnet
Själva kärnan i lösningen är den elektroniska fakturahanteringen (EFH) och de attestflöden som behövs för att automatisera hanteringen av leverantörsfakturor. För att ytterligare effektivisera processen, erbjuder PaletteOnline också funktionalitet för hantering och arkivering av kontrakt, budgetäskande, utlägg, inköp och inköpsordermatchning

Fortsätt läsa

Gardeco Affärssystem och InExchange

Nordens största affärsnätverk
Gardeco Affärsystem och InExchange har skrivit ett samarbetsavtal på digitaliserade tjänster. Gardeco Affärssystem har under flera år skickat utskrifter till InExchange Fakturaskrivare. För att klara av större volymer har Gardeco integrerat sin faktureringstjänst med InExchange digitaliserade tjänster.

Fortsätt läsa

Gardeco Affärssystem och iP.1

Kraftfull SMS gateway ger nya möjligheter!
Gardeco Affärssystem har flera funktioner som använder SMS för att kommunicera med kunderna. För att kunna leverera detta samarbetatar vi med iP.1. Att vid kundbeställningar kunna få en automatisk SMS-avisering då varor levereras besparar användarna mycket tid.

Fortsätt läsa

Gardeco Affärssystem och PrestaShop

Om du har en webbshop byggd i PrestaShop kan du koppla den mot Gardeco Affärssystem. Vi har erfarenhet att koppla de två olika lösningarna med varandra. Men vad är Prestashop? PrestaShop är en programvara som är tillgänglig under Open Software License och som lanserades officiellt i augusti 2007. Mjukvaran är skriven i PHP och bygger på Smarty.

Fortsätt läsa

Gardeco Affärssystem + Magento

I vårt förra nyhetsbrev berättade vi att det är fullt möjligt att koppla Gardeco Affärssystem till Wordpress.
Nu kan du även koppla Magento som är ett CMS-verktyg för e-handel. Med vår integrerade e-handelslösning behöver du bara administrera informationen på ett ställe.

Fortsätt läsa

Gardeco Affärssystem + Wordpress

Det är nu fullt möjligt att koppla Wordpress till Gardeco Affärssystem. Ett annat CMS-verktyg som vi använder i vår e-handelslösning är Joomla, vilket många av våra kunder är mycket nöjda med. Med vår integrerade e-handelslösning behöver du bara administrera informationen på ett ställe. Artikelinformation speglas till webbshopen och lagda webborder laddas in i Gardeco Affärssystem.

Ny mobillösning

Nu har vi tagit fram en mobil lösning som gör det mer flexibelt att ta betalt. Betallösningen är perfekt när du följer med kunden ut i butiken och tar betalt på plats. Den är också användbar vid försäljning utanför den befintliga butiken, till exempel vid mässförsäljning.

Fortsätt läsa

Mobil betallösning

Nu har vi tagit fram en mobil lösning som gör det mer flexibelt att ta betalt. Betallösningen är perfekt när du följer med kunden ut i butiken och tar betalt på plats. Den är också användbar vid försäljning utanför den befintliga butiken, till exempel vid mässförsäljning.

Fortsätt läsa

Mindre Etikett

Vi har tagit fram en mindre etikett, 25x39 mm, som är avtagbar. Du som redan använder våra etiketter med formatet
25x57 mm, kan använda samma etikettskrivare till den mindre etiketten.

Nyckeltal i mobilen

Nu kan du automatiskt få försäljningssiffror per butik och dag, skickat till din mobil och dator. Du kan ställa in funktionen så att du får nyckeltalen per varje dag, vecka eller månad. De nyckeltal som presenteras är: "Dagtotal per datum", "Antal kunder", "konvergeringsgrad", "Pcs/kvitto", "Dagtot pcs", "Sålt exkl moms", Konverteringsgrad (Besökare/Antal kunder) visas då besöksräknare kopplas till Gardecos Affärssystem.

Gardecos kassasystem hanterar kort med chip

Gardecos kassasystem har försätts med integrerad kortbetalningslösning med Chip-funktionalitet. Detta i samarbete med Babs Paylink. Vi har produkterna som hanterar kundernas betalkort. Oavsett vilken bank de har så finns en integrerad lösning direkt i kassan. Detta gör att betalningen går snabbare.

 

Kedjefunktion knyter samman

Nu kan man registrera positiva och negativa antal på samma order på samma sätt som för kontantkunder i butikskassan.
Samlingsfakturan kan nu innehålla både utleveranser och returer. Detta om man valt att kreditfakturorna skall skrivas ut på samlingsfakturan. Programmet håller reda på värdet av mottagna returer och samlingsfakturor körs inte ut så länge kunden har ett tillgodobelopp som är högre än värdet av levererade varor.
Detta förenklar administrationen avsevärt för bägge parter och löser hanteringen med kunder som vill betala i förskott och sedan räkna av mot denna betalning. Detta gäller även om man använder fakturatypen "en per leveransadress". Tillgodohavandet kopplas då till en specifik leveransadress vilket gör att exempelvis flera skolor kan ha individuella tillgodohavanden även om fakturorna skickas till samma fakturamottagare.

Utökad funktionalitet kreditförsäljning

Nu kan man registrera positiva och negativa antal på samma order på samma sätt som för kontantkunder i butikskassan.
Samlingsfakturan kan nu innehålla både utleveranser och returer. Detta om man valt att kreditfakturorna skall skrivas ut på samlingsfakturan.

Fortsätt läsa

JB-gruppen körde bokrea på webben

JB-gruppen är en sammanslutning av cirka 35 oberoende bokhandlare som samarbetar kring inköp och marknadsföring. Inför årets bokrea bestämde man sig för att använda Internet för marknadsföringen och ge kunderna möjlighet att förhandsboka sina reaböcker. Gardeco har sedan tidigare ett nära samarbete med JB där vi administrerar deras system för centralinköp. I och med detta var det en logisk konsekvens att vi även skulle hantera systemet för bokrean på webben.

Lösningen bygger på att varje butik får en egen webbplats. Från en central server sköts hanteringen av dessa. Produktinformationen registreras i en databas och kopplas sedan till de olika webbplatserna. Sedan sköts allting automatiskt. Alla ändringar görs på ett ställe och distribueras till websystemen. Beställningarna skickas med epost till den aktuella butiken.