Gardeco Affärssystem och AliPay/WeChat Pay

Vad är Alipay?
Alipay är en digital plånbok i mobilen som används av fler än 520 miljoner kinesiska konsumenter. Nu kan även svenska handelsplatser ta betalt och marknadsföra sig mot kinesiska konsumenter med hjälp av Alipay Alipay är världens största digitala betallösning och har i dagsläget över 520 miljoner aktiva användare.

 

Tjänsten används främst i Kina, men i takt med att kinesiska turister ökar i världen väljer allt fler butiker även utanför Kina att erbjuda Alipay som betalningsmetod.

Alipay är en multiplattform och används inte bara till att betala i butik eller för att göra online-köp, utan med Alipay kan man överföra pengar (likt Swish), betala räkningar, köpa aktier, samla rabattkuponger, köpa flygbiljetter och mycket mer. Allt detta görs direkt i mobiltelefonen, genom samma tjänst. Alipay har även en plattform där företag kan marknadsföra sig genom. Här kan användare enkelt hitta anslutna butiker, se utbud och få vägbeskrivning dit.

 

Fördelar med Alipay

  • Fler än 520 miljoner kinesiska konsumenter använder Alipay
  • Alipay är det varumärke som värderas högst av kinesiska konsumenter
  • Lägre transaktionskostnad än UnionPay
  • Med Alipay hittar kinesiska turister enkelt er butik
  • Kinesiska turister i Sverige ökar för sjunde året i rad
  • Kinesiska turister står för över 40 % av Sveriges totala Tax-Free konsumtion

 

Vad är WeChat Pay?

WeChat Pay är superappen WeChats egna betallösning. Den låter mer än 600 miljoner kinesiska kunder att snabbt och enkelt betala och hitta er butik direkt i mobilen.

Fördelar med WeChat Pay

  • Fler än 600 miljoner kinesiska konsumenter använder WeChat Pay
  • WeChat är kinas största sociala nätverk
  • Lägre transaktionskostnad än UnionPay
  • Marknadsföring på Kinas största sociala nätverk
  • Kinesiska turister i Sverige ökar för sjunde året i rad
  • Kinesiska turister står för över 40 % av Sveriges totala Tax-Free konsumtion

WeChatPay Logo