Butikskedjor

Genom att dra nytta av Gardeco Affärssystems särskilda funktioner för butikskedjor kan man centralisera administrationen och rapporteringen för alla buitker.

Här följer några exempel på funktionalitet som underlättar för butikskedjor.

Automatiskt inköpsförslag på samtliga butikers behov.

Affärssystemet skapar ett automatiskt inköpsförslag för samtliga butiker baserat på försäljning och aktuellt lagersaldo. Förslaget kan ändras på butiksnivå och skickas lätt i väg till respektive leverantör med en knapptryckning. Beställningen finns sedan i respektive butik.

Titta på annan butiks lager.

Det går att se vad de andra butikerna har för lagersaldo på en specifik produkt.

Presentkort

Ett presentkort som sålts i butik 1 kan lösas in i butik 2.

Bonuskort och bonuspoäng

Bonuskort som skickats ut gäller i samtliga butiker.

Gemensam kundklubb

Om till exempel en kund registrerar sig i en butik kommer denna att finnas i övriga butikers kundklubb.

 

Gemensam artikeldata

Huvudkontoret kan ansvara för artikeluppläggning. Artiklarna överförs automatiskt till respektive butik.

Försäljningsstatistik

Den försäljning som gjorts i respektive butik överförs till huvudkontoret som sedan kan göra analyser. Besöksräknare kan installeras som kopplas till säljstatistik.